måndag 1 december 2008

Mer om Brunns skola

I förra veckan mailade jag till grundskolenämndens ordförande och föreslog att vi ska diskutera situationen på Brunns skola vid nästa möte på onsdag om nio dagar.

Nu har jag fått svar från honom. Han tycker inte det är nödvändigt. Han hänvisar till att läget var lugnt i fredags när han talat med rektor och elever på skolan. Beskedet då var att förändringarna skulle vänta till hösten.

MEN. Trots det kvarstår idag beskedet att sju tjänster ska bort redan from. årsskiftet. Det innebär rimligen konsekvenser för skolan och undervisningen. Om inte, är det väl rimligt att den ansvariga nämnden får information kring hur förändringarna ska göras som inte leder till några förändringar..

Jag har förstått att idén att samtliga elever ska byta lokaler nu är skjuten till hösten. Det är nog klokt. Men min uppfattning är att den största frågan ändå handlar om att få behålla sina lärare läsåret ut, särskilt i niornas fall som ju ska få slutbetyg i vår.

Jag hoppas att ordföranden i nämnden tänker om. Jag hoppas att frågan tas upp på nämnden nästa onsdag. Vi kommer att vidhålla det som ett krav.

Inga kommentarer: