torsdag 27 september 2012

Nystart

Det händer mycket. I livet, i kommunen och i världen. Därför tar jag ett omtag nu och kickar igång tyckeriet igen. Det skrivna ordet ska man inte underskatta, det har de senaste dagarna visat. Än en gång. Ny layout kan indikera lite mer svärta. Men jag lovar att blanda upp besk kritik med konstruktiva alternativ och lite humor någonstans mitt i bekymren. Och ibland bara låta inläggen ånga av glädje och energi! Ikväll är det dialogmöte med Munkmoraskolans föräldrar och andra som är intresserade av skolans framtid. Det finns ett förslag som ska beslutas av utbildningsstyrelsen den 18 oktober. I det föreslås Munkis läggas ned. Jag tror inte att det är rätt tänkt! Men ikväll ska jag, och förhoppningsvis många kommunpolitiker med mig, i första hand lyssna på föräldrarnas synpunkter och försöka svara på eventuella frågor de ställer. Nacka Värmdö Posten har skrivit om detta. Länk.

Inga kommentarer: