söndag 22 april 2007

Plötsligt händer det


Sitter och pillar med bloggen på eftermiddagen, försöker få till ett antal inställningar och för sjutusende gången knäcka hur f-n man länkar i bloggtexten. (Drog nit igen). Då plingar mobilen. Och det är ju alltid kul att få sms så jag öppnar och ...stirrar.. Tittar bort.. och tittar igen. Jodå, meddelandet är kvar: "På väg gem efter heltrevlig helg i småland kram mana".
Det är alltså ett mess FRÅN MIN MOR!!

Nej, det är inte så att jag är uppvuxen utan en mamma. Eller att hon varit mystiskt försvunnen i tio år, tvärtom vi rings nästan dagligen. Men det skulle nästan lika gärna kunnat vara så. Oddsen att jag skulle få ett sms från kvinnan som alltjämt är min förebild i så många avseenden var lika små som att vi skulle få egen majoritet i nästa val. I Täby. Men plötsligt hände det.

Jag knappar raskt in ett svar: "Jag svimmar!! Har du kommit på det där själv? Att messa? Till mig? :-) Kram!"

Och får svaret: "Ja alldeles själv". Utan kommatecken, punkter, versaler och sånt, men ändå, mamma har skickat ett sms till mig! Här skulle jag kunna fortsätta berättelsen om relationen hon har till sin mobiltelefon men vi spar det..

Nu ser jag fram mot att vi får egen majoritet i Täby i nästa val!

En anhalt på vägen dit blir den spännande fortsättningen i Frankrike där det nu ikväll meddelats att Sègo och Sarko, som förutspått, blir finalister. Sarko har ett övertag enligt siffrorna, samtidigt har Sègo inget att förlora. Det kommer bli en fight natt och dag till den sjätte maj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är ledsen om jag avslöjar en lögn här.Men det är faktiskt jag som har lärt henne.

Däremot förtjänar hon ju all credd, för att hon kommer ihåg och för att hon använder det! OCH hon kan läsa våra bloggar + kommentarer, helt utan hjälp också!

Hon är ju världsbäst, vår mor.