måndag 15 mars 2010

Lite tagen är jag, II

I helgen har Värmdösossarna hållit årsmöte.

Ilija Batljan inledde mötet med ett fulländat tal om utmaningarna vi står inför. Orättvisorna inom sjukvården, bristen på kvalitet och bristen på ambition att faktiskt åstadkomma en förbättring. Iljia är en retoriker av rang och en imponerande ideolog. Det blev en kickstart på mötet!

Johanna Graf från Solna var proffsig som vanligt och höll i mötet. Imponerande 37(!) motioner med massor av bra förslag hade skickats in och behandlades liksom vårt valprogram. Vi jobbade i mötestorg och alla 73 deltagare var engagerade i diskussionerna om hur vi vill utveckla Värmdö åren som kommer!

Vår lista med kandidater till kommunfullmäktige fastställdes och jag är omåttligt stolt över bredden, längden och djupet på våra kandidater! Här finns unga, äldre, kvinnor och män, nya krafter och erfarna och alla kommundelar representerade.

Vi tyckte vi tog i när vi beställde lunchsmörgåsarna. Vi beställde 50% fler än förra året. När mötet drog igång fick vi konstatera att de inte skulle räcka.. Ned till Dellan och beställa tio till! Och ändå var vi några som fick äta av fikafrukten eftersom ytterligare anslöt!

Andrine, Jakob och Cecilia ska ha största beröm för ett genomtänkt upplägg och trevlig inramning på vår kick-off - nu har valrörelsen startat!

2 kommentarer:

En Dolk som Spetsar frågorna sa...

Hej Annika,
det är bara att gratulera till till Ilija Batljan och Anders Lago även om jag röstar borgligt vill jag å det varmaste ge dessa män mina lovord. Det kanske jag inte får. men jag gör det ändå.
Jag är ju även god vän med Värmdös egen Lasse Bryntesson och det vill jag säga, jag umgås inte med dåliga vänner.

Annika det är bara att gratulera, men lite jobbigt käns det eller?

Jan Dolk

Annika Andersson Ribbing sa...

Tack Janne!
Ditt grattis värmer! Du har blivit en av mina "favorit-sanning-sägare", hoppas att vi fortsätter se till varandra även om styrelsen för Värmdö kommunfastigheter nu upplöses.

Ta hand om dig!