torsdag 4 mars 2010

Två borgerliga tyck

Det finns olika uppfattningar om huruvida man ska "göra reklam" för debattörer som inte tillhör ens eget politiska läger. Liksom att alla debattinlägg alltid måste vara "varudeklarerade". Jag har lite svårt att förstå diskussionerna. Jag tror på att låta ens tankar och värderingar brytas mot andras. Hälsosamt nog upptäcker man ibland att "motståndaren" hade ett bättre argument än en själv. Det uppfattar jag som utveckling. Inte nödvändigtvis att det alltid finns rätt och fel. Rätt och fel kan nämligen förändras över tid.

Därför vill jag passa på att uppmuntra till läsning av lite borgerligt tyck!

Från en liten stuga i nordvästra Jämtland, utan TV och tidning, hänger man inte helt med i nyhetsflödet på samma sätt som annars. Men när jag läser Isobels H-Ks blogg förstår att jag det varit mycket diskussion om hushållsnära tjänster. Kan rekommendera henne, både detta inlägg och många andra.. Hon finns i bloggrollen i högermarginalen också för kommande tillfällen.

En annan röst som är ny i bloggosfären är den som tillhör kristdemokraten Jan Dolk. Eftersom han är ny kan jag inte med tvärsäkerhet uttala mig om hans alster men eftersom jag lärt känna honom som en ytterst rättrådig och principfast man i de olika politiska församlingar vi båda suttit i, vågar jag varmt rekommendera att du klickar dig in och läser vad han tänker..

Inga kommentarer: