söndag 8 juli 2007

Att gilla Andreas Carlgren medvilligt


Det går väl ändå inte att INTE kommentera att startskottet gick för Almedalsveckan idag om man vill kategorisera sig som politisk bloggare.

Jag lyssnade på inledningstalet hemma i soffhörnan. Det hölls av Andreas Carlgren som bekant är miljöminister och centerpartist. Jag tyckte framträdandet var okej. Inte lysande och absolut inte dåligt.

Han är den minister jag i den borgerliga regeringen gillar bäst (de är inte så många jag gillar bra överhuvudtaget men Andreas gillar jag). Inte ens motvilligt gillar jag honom. Jag gillar honom medvilligt. Han är engagerad och resonerande.

Om Alliansen går fram i nästa opinionsmätning har ni mitt ord på att skälet är Andreas. Att han fick utrymme och att Maud och Fredrik valde att stanna hemma..

Inga kommentarer: