måndag 1 februari 2010

Dagens spaning

Sitter på möte strax före lunch tillsammans med en av moderaternas främsta företrädare och kommundirektören. Ett litet märke på moderatens bälte fångar mitt öga.. Vad är för märke som sitter på metallplattan mitt fram? Det ser ju ut som... kan det vara... nej, det kan det väl inte, men det ser ut som... Gamla sosserosen. Den partiet hade som symbol på åttiotalet.

Jag tänker att jag kan ju inte sitta där och glo på hans, moderatens, bälte hela mötet. Så jag försöker låta bli. Men blicken drar sig ofelbart ditt åter och åter igen. Det ser verkligen ut som gamla sosserosen.

Tillslut kan jag inte hejda mig och bryter av, mitt i kommundirektörens utvikning:

-Stopp, vänta, ursäkta..

Jag vänder mig till kollegan:

-Vad är det du har på bältet, är det en sosseros..? Eller..?


DET VAR DET!

Har förbannat mig själv hela eftermiddagen och kvällen för att jag inte hade sinnesnärvaro att ta en bild med mobilkameran och föreviga det hela..

2 kommentarer:

Felicia sa...

Haha!
Det är ju klockrent, spring och leta rätt på skärpet med kameran i högsta hugg! Skynda dig!

Håkan sa...

Varför..?
Stilla undrar man varför.