måndag 26 mars 2007

Celebert i vagnen


Sambon, som för övrigt är (var?) borgerlig sympatisör, kom häromdagen hem och levererade en svavelosande salva.

Han hade slagit sig ned i en av Lidingöbanans vagnar på väg till sin gymnsieskola på ön för dagens insatser i klassrummet. Det doftade gott noterade han. Trevligt med nysvabbade golv. Tänkte han. Och blev strax därpå ombedd av en konduktör att byta vagn. Denna skulle bli "upptagen". Han såg upp och kikade runt. Ett sällskap på ett antal personer närmade sig.

Ingen mindre än den nytillträdde landshövdingen och ett följe kring honom var det som tänkte sig ut på en tågtur.

Men beblanda sig med stockholmarna och Lidingöborna ville man inte.


Vagnen framför hade inte nysvabbade golv.

8 kommentarer:

Anonym sa...

De nya moderaterna - folkliga, fast med måtta.

Anonym sa...

Ofolkliga.
Skulle jag säga i det här fallet..

Det jag har funderat över är varför man över huvud taget tog kollektivsnöret om det nu var så att man absolut inte ville beblanda sig med någon enda stockholmare.

Anonym sa...

haha skillnad på folk och folk...tydligen

Johanna Graf sa...

Du, apropå ingenting: Via en besökare på min blogg hittade jag en blogg som drivs av ett riktigt mac-fan, John Sandström. Allt om alla nyheter, tips& tricks etc: http://maximac.se/nytt/

Annika Andersson Ribbing sa...

Lotta:
Säg det till J på påskmiddan, då kommer han att gå igång igen. Banne mig om han inte konverterar på kuppen.

Johanna:
Tack för tipset OCH, framför allt, STORT tack för din medverkan på Värmdömässan i lördags. Dina blogginstruktioner väckte genklang - på söndagen kom flera personer och frågade var du var, de hade hört talas om "blogghjälpen" och var förbittrade över att ha missat tillfället!
Jag tror det kan bli morgondagens "torgmöten"..

Annika

Johanna Graf sa...

Det är lugnt, jag kan komma tillbaka snart igen. Det var kul!

Anonym sa...

Tur att vår förre statsminister inte hade sådana fasoner för sig ;)

Annika Andersson Ribbing sa...

Anonymous: Hmm.. Suck.

Hoppas att de tiderna är till ända nu!