lördag 16 augusti 2008

Det rör på sig..


Vi har haft heldagsträff i valledningen idag. Vår grupp om åtta personer har pratat, analyserat, brainstormat, skvallrat, ätit, skrattat och planerat.

Länge sedan Bommersvik var så charmant, trots att det på något märkligt sätt alltid är trevligt här.

Aurora (bilden) och jag har särskilda idéer som vi ska testa framöver.. Återkommer om detta!

Det närmar sig halvtid i mandatperioden, ett perspektiv som svindlar. Bara två år kvar!

På hemmaplan verkar det röra på sig också inom alliansen. Har träffat flera gamla nämndskollegor som på olika sätt låter förstå att de inte tycker det känns särskilt skoj att deras ledare har skatteskulder som kronofogden driver in genom utmätning. Vi har ställt frågor kring detta i ett öppet brev. Jag ser fram mot kommunstyrelsens ordförandes svar på dessa.

En och annan kommenterar också frågan om boende, flera jobb (här och här), oredovisade inkomster och långa semestrar.

Om det är som en konsekvens av detta som flertalet mittenpartiföreträdare nu i dagarna väljer att starta bloggar vet jag inte men idag har jag iallafall blivit varse att ytterligare en startat sitt skrivande i bloggosfären. Han är också välkommen såklart! Under namnet "HemmestaHasse" tar centerpartisten Hans Lindqvist bladet från munnen. Gå in och läs framöver. Det tänker jag göra. Det kan bli spännande.

Inga kommentarer: