tisdag 12 augusti 2008

Utmanad


har jag blivit av både Johanna och Anna-Karin.


Fem saker som finns på din att göra-lista idag:
1. Skriva alla blogginlägg jag samlat idéer till några dagar för att ha en liten buffert för de dagar tiden inte räcker till..
2. Fortsätta läsa ikapp mig på sommarens nyheter och skriva en och annan minnesnot för höstens arbete.
3. Fundera på de uppgifter jag fått ansvar för inför lördagens planeringsdag med partikompisarna.
4. Klura ut något skoj för min bror som fyller jämnt om ett par månader (tips tages gärna emot! Det är dessutom riskfritt att lämna dem här, han läser inte bloggar..).
5. Motionera, helst två gånger - (NU måste det bli någon ordning.., uäääh, det kommer bli en hemsk höst om jag inte tar ikapp förlorad mark). Fysisk motion menar jag.

Jag har en sjätte punkt som alltså inte blir av eftersom listan skulle innehålla fem punkter.
6. Ringa tandläkaren.

Vad gjorde du för tio år sedan?
Försökte paddla kajak på semestern.
Mådde illa. Konstant.
Fick i mitten av sommaren förklaringen.
Positivt graviditetstest.

Fick i slutet av sommaren förklaringen till att illamåendet aldrig gick över utan snarast tilltog. Det var två små bylten därinne.
En av de mest omtumlande stunderna i mitt liv.

Ställen du bott på?
Ett otal platser i Gustavsberg. Hus på Ingarö. Lägenheter i stan, Kungsholmen och Vasastan.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Betala mina lån till banken.
2. Och till CSN.
3. Och såklart familjens och vännernas diton..
4. Ta med alla människor som önskade på en spektakulär resa..
5. Ge resten av pengarna till Lisbeth Salanders förvaltare i Gibraltar som får starta ett lass med fonder vars avkastning skulle utdelas till meningsfulla och roliga ändamål.

Det borde räcka för att hitta en metod att lagra energi t.ex.
Simsalabim, klimatfrågan löst.

Samt starta samverkansskolan "Det modiga högstadiet" som m-styret lade ned innan den hann öppna.

Och en massa annat..
(Och nej, jag skulle inte sluta jobba. Absolut inte. Fy vad tråkigt det vore.)

Inga kommentarer: