tisdag 15 december 2009

För att jag var här. Och inte där.

På Hovet. Arenan alltså. 
Med Hovet. Bandet alltså.

Där hade jag velat vara. Igår.

Bästa låten i år i mina hörlurar när kontemplationen pockar på för att få sitt:
tidvis
tid har förlöpt  
dagar har gått  
månen har vandrat sin väg 
genom vitt och svart och grått   

jag har saknat ditt skratt  
jag har saknat ditt hår  
jag har saknat att ringa ibland 
och berätta om hur det går   

det har tidvis gått bra  
tidvis har skakandet lagt sig  
ibland har jag vaknat på morgon 
och gjort det jag ska   

men jag har saknat din hand  
har saknat din röst  
ensamma dar har jag saknat ditt huvud  
mot mitt bröst   
*  
somliga dar  
tar jag in vad jag hör  
det går kvällar ibland när jag inte ens undrar vad du gör   
det är ibland som förut  
ibland har jag känt att jag duger  
jag har hämtat och samlat ihop nog med kraft att gå ut   

jag ser dig fortsätta nu  
med varsamma kliv  
jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv   
*  
jag har saknat en vän  
jag har varit på krogar och barer  
det har hänt att jag ljugit och sagt att jag måste gå hem   

jag har saknat din röst  
nu har du en ny  
ännu okända nätter ruvar i väntan på att gry


3 kommentarer:

Anonym sa...

hur de driver oss till självmord

Stefan Mårtensson sa...

Hur är det fatt?
Något man kan göra?

Kram

Annika Andersson Ribbing sa...

Allt är utmärkt!
Det är bara ett fantastiskt fint stycke musik. Hade så gärna varit på måndagens konsert. Men fullmäktigegruppen måste ju få sitt också..! :-)

Tack för frågan!


Annika