onsdag 15 september 2010

En liten insats..

Skrev följande status på min facebook sent igårkväll:

"Hej FB-vänner! Detta är ett litet upprop. Jag är stolt över att så många s-medlemmar kavlat upp ärmarna och är engagerade i denna valrörelse. Över hundra stycken har bidragit på olika sätt och i olika omfattning. Det är ett rekord som saknar motstycke i Värmdö(s) valrörelsehistoria. Med fem dagar kvar till valet vill jag bjuda in dig att också vara med om du tror Värmdö blir bättre med s-inflytande.

Man behöver inte vara medlem för att bidra. Alla insatser betyder mycket! Det finns alltid material att dela, kaffe att koka, saker att transportera, dörrar att knacka och påsar att packa för utdelning! Vi du vara med, en kvart, en timme, en dag eller flera - hör av dig till mig! Vi är minst femton personer som håller igång varje dag. Ring mig 070-5560630 eller maila här på FB."


Jag har redan fått ett mail. På temat "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något" kraftsamlar vi och ökar takten de sista fyra dagarna. Vi kan förändra Värmdös framtid!

Vill du bara påverka i det lilla, prata med någon i din närhet om de kommande fyra åren. Berätta att vi har skrivit mycket om hur vi vill se dem.

Det finns visioner för Värmdöpolitiken på alla teman:
skola
idrott
ungdom
miljö
tillgänglighet/funktionshinder

kultur
Bygga&bo
äldre
kollektivtrafik

Gustavsberg
Djurö/Stavsnäs
Ingarö
Skärgård, del ett, del två
osv.

De som saknar direktlänkar håller vi i skrivande stund på att lägga ut på vår hemsida. Kika där: www.socialdemokraterna.se/varmdo

Finns det någon fråga som vi inte skriver om i våra program, kontakta oss då så ska vi berätta var vi står. Min mailadress är annika.andersson@varmdo.se

Det har varit ett stort jobb att ta fram alla beskrivningar av vad vi vill. Men nu vet du som väljare vad du får om du lägger din röst på oss här i Värmdö. Du får inte Reinfeldt om du röstar moderat i lokalvalet. Det kommunala valet är det som påverkar dig mest i din vardag så sätt dig in i vad de olika partierna säger att det vill göra lokalt. Och HUR de tänker göra för att nå sin vision..!

En liten sak kan du göra för att påverka redan idag. Det finns en namninsamling startad för att Rädda Gustavsbergs Ridskola. Vi kommer ta upp frågan på kvällens kommunstyrelse på samma sätt som vi gjort flera gånger under våren. Det här är en jätteviktig verksamhet för flera hundra tjejer som riskerar stå utan fritidssysselsättning om den försvinner.

Hade de ansvariga politikerna suttit och tittat på om detta gällt någon av kill-idrotterna? Jag tror inte det. Gör en insats för tjejerna och skriv under namninsamlingen!

Inga kommentarer: