fredag 23 november 2007

Jag älskar SvT24

Ibland händer det.

Att jag inte måste störta iväg till arbetet på morgonen. Att jag kan strunta i att de dra på de strama jeansen och istället kan glida ned i brallor av mjukare sort. Sitta hemma med skrivuppgifter och låta tvättmaskinen surra i bakgrunden. Sippa förmiddagskaffet med skummad mjölk i favoritkoppen.

Idag är en sådan dag. Och lyckan är dubbel. J har inga lektioner idag utan sitter mittemot mig vid köksbordet med högarna av prov och projektarbeten som ska läsas, rättas och betygsättas.

De här dagarna brukar jag ha tv:n på. SvT24 är fantastisk. Ständigt sänder de debatter och seminarier som är intressanta att lyssna till med ett halvt öra samtidigt som jag sitter med pappersjobb. Just nu diskuterar Bo Bernhardsson (s) arbetsmarknadspolitik med minister Littorin.

Nu ska jag skriva till vår fullmäktigegrupp inför gruppmötet på måndag. För på onsdag och torsdag är det nämligen dags igen för fullmäktigedebatter! Bl a är frågan om 40 miljoner till skolan och frågan om privatisering av Värmdö gymnasium på dagordningen.

Och så har jag ställt en fråga till kommunstyrelsens ordförande om befolkningsutvecklingen i Värmdö. I den kommunfinansierade annonsbilaga som han ligger bakom framgår det som ett faktum att kommunen invånarantal ska öka dramatiskt fram till år 2030. Enligt annonsen ska Värmdöborna då vara drygt 66.000 till antalet. Nästan en fördubbling! Jag tror att det är fler än jag som har synpunkter på det..

Inga kommentarer: