måndag 12 maj 2008

Vad gör Toto?


Ligger däckad hemma. Trots total kraftlöshet så känner jag mig rastlös.

SvT24 står på. Riksdagsdebatten om arbetsmarknadspolitik är dagens höjdpunkt.

Ulf Holm (mp) är arg på regeringens politik när det gäller Lissabonfördraget och kollektivavtalens ställning i EU. Arbetsmarknadsminster Littorin och Holm går flera ronder i debatten.

Jag ligger kraschad i soffan och lyssnar. Blundar mest. Rätt vad det är när jag tittar upp mitt under ett av Holms inlägg är Littorin inzoomad av tv-kameran. Grimaserande mot pulpeten där Holm står.. (- eller har han tics?!).

Perssons tråkningar av Reinfeldt i senaste valrörelsen var verkligen pinsamma. Synd att Littorin som verkat hyfsat schysst repriserar barnsligheterna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkar inte du KSO till döds i din blogg? Gör inte du vad Persson gjorde mot Reinfeldt?
Jag vet inte.

Janne Pettersson sa...

Toto är ett rockband. Arbetsmarknadsministern kallas Totto. Hälsn från din favorit-Messerschmitt

Annika Andersson Ribbing sa...

Till själen:
Jag vet inte heller. Jag funderade en stund över din kommentar. Och kikade igenom vad jag skrivit. Kanske var det senaste inlägget onödigt? Samtidigt upplever jag och många med mig att det är lite provokativt när de ledande i en nämnd inte får tycka själva. I en så "oskyldig" fråga.
Jag har till dags dato skrivit 520 inlägg på min blogg. I 16 av dem omnämner jag KSO. I hälften av dessa polemiserar jag inte mot denne. Återstår 8. Av 520.
När jag har funderat färdigt så måste mitt svar bli nej. Jag tråkar inte vederbörande till döds.

favorit-J:
Jag ska hädanefter alltid stava namnet med två t:n..


Annika