måndag 13 augusti 2007

Händelse i förväg


Med risk för att börja låta tjatig. Det är fantastiskt att läsa en god bok. Har rekommenderat sommarens bästa till folk i omgivningen som också gillar sysslan. OCH fick just ett bekräftande mess att min favoritbok denna sommar fallit fler på läppen.

Därför går jag lite händelserna i förväg och tipsar om min favorit alla kategorier redan nu (trots att jag tänkt skriva ett längre inlägg om fler av godbitarna senare).

Åsa Linderborgs "Mig äger ingen" är.. sjukt bra. Gripande, varm, humoristisk mitt i bedrövelser och svårigheter.

Jag undrar hur det känns att skrivit något så bra? Hon måste vara väldigt nöjd tänker jag. Varje gång hon tittar på det exemplar av boken hon förhoppningsvis har hemma hos sig måste hon tänka; "Det där gjorde jag jäkligt bra". Det måste vara en skön känsla. En känsla hon är väl värd.

Vad handlar den om då, kanske någon undrar. Den handlar om en liten flickas uppväxt i Västerås med sin ensamstående, alkoholiserade far. Om livet och relationer.

Jag beundrar Åsa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan bara instämma, fan vilken bra bok!

Kram F