söndag 26 augusti 2007

Kära Gabriel


är nästa bokpralin jag gärna bjussar fler att smaka. En av de finaste böckerna på sommarrepertoaren.

Kära Gabriel: ett brev
Halfdan W. Freihov
Ett rörande porträtt av livet i en familj där yngste sonen inte är som andra barn.

Boken är annorlunda skriven, en fars brev till sin autistiske son. Vi får följa tillvaron i familjen, allt från vardagsbestyr till fest, i glädje och sorg.

Fadern beskriver med ett fylligt och vackert språk den stora kärleken men också de frustrationer som livet i familjen med Gabriel som huvudperson rymmer.

Varm, omskakande och rik. Fantastiskt vacker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för boktipset - den ska jag läsa. Jag har en brorson som är autistisk och känner därför väl till problematiken som kan uppstå.

Annika Andersson Ribbing sa...

Trevlig lässtund!!

Annika

crrly sa...

Intressant! Den måste jag läsa. Jag ska snart tipsa i min blogg om Iris Johanssons En annorlunda barndom.