lördag 26 januari 2008

Sanningen får vänta

Jag har blivit utmanad av Eva, kollega och inspiratör i Upplands-Väsby.

Det hela går ut på att leverera sju sanningar om sig själv.. Jag jublar tysttyst i mitt inre. För egentligen är det ju coolare att tycka att det där med utmaningar är lite tramsigt och fånigt, ytligt och ego.. och ja, ni förstår. Men jag jublar ändå. Det är ju ändå första gången för mig!

Så berättar jag för J, sitter och klurar på vad jag ska våga lossa för hemligheter utan att vara för pretto eller privat..
...avskyr kaviar.. tycker leverpastej är ett obegripligt pålägg..
..har tagit min slöa läggning som intäkt för något gott när jag konstaterar att jag "inte kör bil". Det låter som ett miljöpolitiskt ställningstagande när det i själva verket är utslaget av just.. slöhet. (Men känner numera faktiskt en närmast fysisk tillfredställelse snart sagt varje gång jag äntrar någon av SLs bussar för att det faktiskt är bra för miljön att jag åker buss och inte bil, så..).
..kan shillingtryck (sorgliga gamla visor, för er som inte vet) som få andra i min ålder..

Mitt i grubblandet avbryter J mig.

-Jag kan skriva sanningarna om dig.. Han ler lite, elakt och snällt på samma gång.
-Hmm..
-Det skulle ju bli riktiga sanningar då.., när de inte är självcensurerade..

Så snart kommer de, om en dag eller två.


Meningen är också, skriver Eva, att man ska föra budkavlen vidare; sju sanningar ska viggas av sju nya personer i bloggosfären. Jag tar mig glatt an uppgiften att välja mina offer trots att sanningarna, de egna, ännu inte redovisats..

Jag riktar sökljuset på..
Andrine Lood
Aurora Felderman
Christer Hedberg
Claes Nordmark
Janne Pettersson (jag gissar att särskilt du kvider över detta, det är en öppen fråga om vi får några sanningar, jag vet..!)
Lotta Jakobsson (systern som just nu semestrar i Karibien den turturduvan, varför sanningarna kan komma att dröja..)
Natalie Sundesten Landin

6 kommentarer:

Janne Pettersson sa...

Nätmobbing!

Annika Andersson Ribbing sa...

Blobbing kanske kan tjäna som nytt ord i SAOL..

Jag ser med stor nyfikenhet på fortsättningen!

Andrine Winther sa...

Hmmm, det kräver lite eftertanke... Men jag antar utmaningen :-)

Janne Pettersson sa...

Du kan få sju sanningar på stört:
1. Jag är ungefär 1,83 meter lång.
2. Jag är 40 år gammal.
3. Jag bor på Kungsholmen.
4. Jag håller på AIK.
5. Jag gillar musik.
6. Jag sympatiserar inte med något politiskt parti.
7. Jag hatar matlagning.

Det här är för övrigt en pucko övning. Jag trodde vitsen var att fråga efter sju HEMLIGHETER.

Anonym sa...

Okej, jag borde varit tydligare, jag inser det nu..
Tanken är alltså att du bekänner sju sanningar om dig själv som gärna får vara åt det "hemliga" hållet.. En typ av bekännelser eller så. Dessa ska du alltså skriva ett inlägg om på din egen blogg varpå kavlen sedan sänds vidare..

Men om du väljer att stanna vid de sju sanningarna härovan så är det ändå ett resultat jag är mer än glad åt, även om jag kände till alla sanningar utom en (den sista).

!!Annika

Eva sa...

Blobbing!

!!Lysande.

;)