söndag 15 juni 2008

Foto och blues

Satte mig vid datorn för att skriva om en fin lokal företeelse. En utställning i huset mittemot mitt eget. I Gustavsbergs Porslinsmuseum. Idag hade nämligen Hans Malm, fotograf som själv är återflyttad Gustavsbergare, vernissage för sin utställning "Sova med lampan tänd".

Under sin pappaledighet hade han som sidoprojekt att plåta det sovande Gustavsberg. Fantastiska bilder. Flera av dem skulle jag önska mig själv. Se utställningen - den fångar en stämning som lämnar eftersmak. Salt och stolt.
Du har sommaren på dig.



Glädjen vid tangentbordet försvann dock när rubrikerna från medierna på skärmen nådde näthinnan. En annan lokal händelse lägger sordin på det varma humöret.

Esbjörn Svensson meddelas ha omkommit i en dykolycka vid mitt favoritbad på Ingarö. Jag gillar jazz i allmänhet och Esbjörn Svensson Trio i synnerhet.

Från och med nu kommer badet vid Björkvik att vara ett bluesigt ställe.

Inga kommentarer: