måndag 9 juni 2008

..sju böcker..


Hade ärende i stan idag.

Och eftersom det äntligen var den 9 juni, dvs. dagen för Linda Olsson att släppa sin andra roman i bokhandlarna, kunde jag inte hålla mig borta. Drottninggatans Bok&Bild..

Linda Olsson var hon som skrev "Dig vill jag sjunga milda sånger". Fjolårsfavoriten bland sommarböckerna var det. En sagolikt bra berättelse som jag fortfarande ofta återvänder till i tanken.

Nu har alltså "Sonat till Miriam" landat på diskarna. Jag fick mitt ex. Dessutom lämnade jag affären med ytterligare sex pocketböcker, två spel och lite pyssel till E inför stundande långbilstur efter midsommar.

UPPDATERAD 10/6 KL. 18.20
Maria Schottenius har recenserat boken i dagens nummer. Ett tämligen ljummet betyg, men när det i slutklämmen står att boken når samma nivå som den första, då känner jag mig helt lugn. Känner mig viss om en ny upplevelse. Ett nytt tillfälle att vilja suga musten ur varje ord.

Inga kommentarer: