fredag 7 november 2008

Barnsäkerheten


Jag tog ju i ett inlägg tidigare i veckan upp att vi skrivit en motion maa. de brister i förskolelokalerna som framkommit i den utredning vi fått presenterad.

Åtta konkreta förskolor och deras behov av åtgärder tog vi upp.

Igår aktualiserade jag också frågan på fastighetsbolagets styrelse för att förvissa oss om omedelbara insatser.

I den redovisning vi fick framgår att insatser gjorts på två förskolor. Vid dessa har de mest akuta problemen avhjälpts men alltjämt återstår saker att åtgärda.

Vid en tredje förskola är arbete beställt. Övriga anmärkningar på ytterligare fem förskolor är inte åtgärdade. Det är alltjämt min uppfattning att dessa justeringar måste göras omgående.

Vi sammanträder med styrelsen på nytt den 11 december. Jag kommer då resa frågan om dessa fem insatser är klara. Om inte, kommer jag ta upp frågan igen gången efter och gången efter det. Och gången efter det.

Säkerhetsfrågan i våra barns miljöer är prioritet ett. Den borde gå före allt annat.

Inga kommentarer: