tisdag 11 november 2008

Dagens fem bästa


Utan inbördes ordning:

*Minnet av konserten igår.
Hon fuskade inte med g-ackorden. Pratade ytterligt begränsat mellan låtarna och i den mån det förekom skedde det företrädelsevis i micken för samtliga i publiken att lyssna till. Välskräddade kläder..? Nja.. Upptill helt okej. Jeansen var.. sådär. (Och killarna i bandet var gräsligt risigt klädda faktiskt - men jösses kors vad de kunde spela..!). Hyn har jag faktiskt ingen uppfattning om.. Här finns SvDs recension.

Bästa låten: "One". Utan tvekan.

*Lunchen med en ny partikompis.
Det strömmar till nya värmdöbor som vill vara med i det politiska arbetet. Och det är roligt och välkommet. Idag stiftade jag närmare bekantskap med Kenneth som hade mycket att säga om hur vi kommunicerar med våra uppdragsgivare. Med värmdöborna. Det saknas inte utmaningar - inte heller idéer, som tur är!

*Storfrämmande på kontoret av liten tjej.
En av medarbetarna kom förbi med sin gudomligt söta sex veckor gamla bebis. Och vi blir alla helprilliga och ler, och ler och ler..

*Den raska promenaden i regnet med iPoden i öronen.
Hänger egentligen ihop med den första punkten. Jag passade på att lyssna på Mannskan igen. Och gillar verkligen att promenera i regn. Det är suggestivt.

*Att läsa några av de 200 uppsatser som skrivits av åttonde- och niondeklassare i kommunen på temat "Vision Värmdö 2030". Det är konkret, roligt, visionärt. Och otroligt angeläget. Jag stärks i övertygelsen att vi kommer kunna åstadkomma något fantastiskt i vår kommun när jag läser alla unga tankar. Återkommer om detta separat framöver!

Inga kommentarer: