söndag 23 november 2008

Nystart

I fredags var det dags för kurs. Den var av administrativ karaktär. Organisera, planera och prioritera..

Och faktum är att jag blev så inspirerad att jag trots andra planer från början åkte tillbaka till kontoret senare på fredagseftermiddagen och inledde Operation Rensning. Hur många kilo papper som fick möta pappersåtervinningskärlet på avdelningen vet jag inte, men många var det..

Igår fortsatte insatserna för den nya organiserade tillvaron. Jag brandskattade Clas Ohlsson i Forum på diverse material som kommer underlätta ytterligare. Flikmappar t ex.

Och ikväll. Synnerligen belönad när jag surfar runt och kikar på olika byggprojekt i när&fjärran som kan tjäna som inspiration för arbetet med Gustavsberg.. Nu går jag från att vara en samlande ekorretyp som sparar ALLA kommunala handlingar, mail och post till att samla intressanta länkar att lägga i en liten idébank för de kommande månadernas arbete. Lovar att dela med mig vartefter!

Några bilder nedan.

Hundertwasserhouse i Wien. Lekfullt hus var ordet.


Dansande huset i Prag. Galet fulsnygg.


Gasklocka i Wien. Kombination av gammal och ny arkitektur. (Bilden lånad från www.yimby.se).


Gaudis mjuka former och färger.

4 kommentarer:

Anonym sa...

När jag började läsa deta så hoppades jag verkligen på Gaudi, min personlige favorit arkitekt. :)
/Fredrik

Jakob Fritzell sa...

Ja, Gaudi är kul.
Gaudisberg. ;-)

Anonym sa...

Varför bloggar du inte om herr statsministern? Var det inte bra att han är ute och håller buset undan?

Annika Andersson Ribbing sa...

Bra Fredrik, då är det bara att hänga på..! Du kanske vill vara med i en av våra temagrupper?! Du är välkommen!

Gaudisberg.. Det ska jag börja med from. nu - klockrent!

Statsministerns besök.. Tja. Det gick ut påbud före besöket att inga lokala politiker (någon sort) eller tjänstemän skulle göra sig besvär, de var INTE önskvärda. Så jag har inte så mycket att berätta.