torsdag 20 november 2008

Fyra-låtars promenad


Det har varit sena kvällar på jobbet denna vecka. Jag har haft en uppblossande kärlek på sistone. Till iPoden. Varje morgon pluggar jag in hörlurarna påväg till kontoret och likaledes på vägen hem, på kvällen. Morgonmusikupplevelsen brukar som regel avbrytas av att det ringer i mobilen.

Hemvägspromenaden är dock nästan alltid en ostörd lisa. Fyra låtar hinner man höra mellan Skogsbo och Tyran-i-hamnen där jag bor.

På sistone har det varit en Kent-revival i örsnäckorna. "Vapen&ammunition" är svårslagen. Musiken och texterna måste ha kommit till en senhöst, det har jag alltid tänkt. Svärta, djup och tyngd. Men med en strimma envist mod.

Ikväll var det färdigarbetat redan runt sju. Nu halvligger jag på soffan, skriver och saknar fyra-låtarspromenaden.. Så iPoden åker nog fram för levererans innan det är dags för sömn.

Det går inte att somna utan Jockes röst ikväll.

Inga kommentarer: