måndag 8 oktober 2007

Byggjobbardröm


Ibland tänker jag att jag skulle vilja se tydliga resultat av mitt arbete. Konkret.

Typ; en bulle kommer ur bagarens ugn. Men. Å andra sidan. Den äts snabbt upp och känns inte särskilt bestående..

Kanske bättre då att vara byggjobbare? Bygga ett jättevackert hus som man kan kika på i eviga tider... Ja, idag skulle jag vilja vara byggjobbare när jag sitter och läser alla dessa papper och undrar vilken skillnad jag gör. Om jag nu gör det.

Imorrn ska jag kika på badhusbygget i Gustavsberg. Ska bli spännande att se skillnaden mot i våras när vi var där senast och kollade. Snart är det dags för invigningsplums!

1 kommentar:

Anonym sa...

Faktum är att du och Lars har en stor och väldigt påtaglig del i tillkomsten av simhallen.
Låt oss nu hoppas att det blir som ni hoppades - ett bad för alla. En stor pool för allmänheten.