torsdag 30 oktober 2008

Förälskelse


Det är lite fånigt kan jag tycka. Men lyckoruset i kroppen påminner alltför väl om förälskelsens för att det ska vara möjligt att inte stanna upp vid associationen.

Eftermiddagen och kvällen har varit alldeles fulländad. Vi for till Nya Nacka Forum för lite stros&kik.

E, som är obotligt ointresserad av kläder och annat som de flesta i hennes ålder intresserar sig för, blev för ovanlighetens skull betagen i en klänning. Köpte den i smyg. Som julklapp eller födelsedagspresent återstår att se.

Vi åt i den nya "foodcourten". Snyggt, fräscht och gott. Jag kan rekommendera libanesen, maten är väl värd sina slantar!

Sen kulminerade den grå torsdagen till ett fyrverkeri av värme, hjärtbubbel och ren eufori. Vi for över till Sickla och såg "Mamma Mia", jag och E.

Meryl Streep. Jag säger bara, Meryl Streep.

Vilken kvinna. Utstrålningen kan försätta berg och hela kroppen spritter som champagne alla de dryga hundratalet minuter filmen pågår. Till och med Brosnans omelodiska försök till sång är betagande.

Jag köpte skivan på vägen hem. Och nu sitter jag här och fånler vartefter skivans spår avlöser varandra. Sådan är jag ikväll.

PS. Nacka Forum har fått mycket kritik under hösten. Klumpiga uttalanden av köpcentrats chef, p-avgifter och dito för toalettbesök har retat upp många. Idag vill jag ändå gratulera till ett trevlig och trivsam miljö som skapats med utbyggnad och restauration. Det är riktigt lyckat!

Nu får vi hålla tummarna för att köpkraftsunderlaget inte överskattats så att affärerna bär sig i den knivskarpa konkurrens som nu råder och som kommer hårdna än mer framöver.

1 kommentar:

tympligt! sa...

Hej Annika! Jag har skrivit en kommentar på min blogg om stormarknader och gallerior

http://hojenbloggen.blogspot.com/