söndag 5 oktober 2008

Huskur någon?


Mina j-la öron. Nu närmar jag mig förtvivlan faktiskt. Öroninflammation i två omgångar på varandra.

Penicillin funkade inte så bra. Totalt viloläge i två dagar med mycket sömn och vila har inte heller löst problemet mer än aningen.

Om två dagar är det dags för en av höstens höjdpunkter. Lundell. På Cirkus. Jag har biljett. Och jag vill ha sjysta öron med mig..

Husmorstips mottages gärna!
(Sålänge de inte är en upprepning på drömmen från härom natten. Hälla sockerkaksmet i örona, grädda kroppen i ugnen för att se om smeten stelnar.. Helt absurd mardröm som E väckte mig ur igårmorse).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe.. smet i öronen.. Måste vara bland det mer Freudianska jag hört på länge.

Har du testat blomkål?

Annika Andersson Ribbing sa...

Apropå blomkålsöron då?

Visst, jag åt ett halvt huvud igår. Men av andra skäl.


Annika

Anonym sa...

Fyll en linnepåse med kamomill och låt den dra i kokande vatten. Man kan
lindra smärtorna genom att lägga den varma påsen på örat. Eller lavendelolja på en bomullstuss....förlåt mitt sena svar. Du vet väl att du har en häxa till syster ;-)