onsdag 15 oktober 2008

Vad är det som händer? Del 2.

Man ska inte skriva saker när man är lite arg, det har jag lärt mig. Så det jag skrev sent igår kväll postade jag aldrig. Nu har jag sovit på saken. Ätit frukost med familjen. När jag nu slagit mig ned vid datorn igen och läser gårdagkvällens inlägg står jag likafullt för raderna jag skrev igår. Här kommer de:

Den stigande förvåningen jag kände tidigare idag (igår) har förbytts mot nån sorts konstig kombination av ilska och total desillusion.

Jag läser en av bloggkollegornas inlägg apropå den märkliga artikeln i dagens NVP. Och börjar se någon sorts "strategi" klarna. Ett frontalangrepp på sossarna och så ska man verka för att dess ledare ska kickas. Men det sistnämnda ska inte märkas så mycket.

Jag skäms för att vara kollega med dig, Peter Bondesson. Och er andra i alliansen också som inte använder mandatet ni har fått att leda kommunen och göra bra saker för värmdöborna istället för att dra politikerförakt och misstro över oss alla med er skit.

Inga kommentarer: