tisdag 8 maj 2007

Best buy


Organiserar packningen inför den förestående hemresan till kvällen. Synar de köp som blev igår. Och är själaglad över att jag tog mig den extra lilla promenaden till GAPs butik. Där fann jag nämligen den särskilda kollektion som tagits fram inom samarbetet mellan ett antal företag i syfte att bidra till HIV-bekämpningen i Afrika.

Join(red) heter projektet som samlat opinionsbildare, artister och företagare i en salig blandning allt i syfte att få många konsumenter att upptäcka dessa "särskilda" produkter vars vinst går till det välbehövliga arbetet.

På plats i butiken fick jag svårt. Svårt att välja VILKEN tröja jag ville ha. (Jag vet, dagens i-landsproblem). En till mig och en till J som jag visste skulle jubla, i princip oavsett hur tröjan såg ut, både vad gäller motiv och färg.


"Ursprungströjan", röd med trycket inspi(red) är cool, tog den till sist. Känns passande i många avseenden och den kommer att få premiär på, på kommunfullmäktige imorgon kväll. Då ska vi diskutera diverse nedskärningar och jag har inte varit så laddad på länge. Skälet till att besparingarna behöver göras så omfattande är prestige och kortsiktighet från de borgerligas sida. Läs mer i tidigare inlägg "Oro", den 19 april. Med den lilla röda på kanske nivån på debatten når nya höjder!

J fick en skönt grön med Afrikatryck. Han har nu bestämt sig för att det raskt måste bli fler..

Bono är en av kampanjens draglok. Här ses han tillsammans med Oprah Winfrey, shoppandes rött! Alla produkter har samma röda nyans som är kännetecknet för join(red). Förutom kläderna då. Eftersom kläderna gott åt som smör.. har nu sortimentet breddats ordentligt, både i när det gäller plagg och färger.

Mer om kampanjen och produkterna: www.joinred.com

3 kommentarer:

Anonym sa...

Coolers!

Anonym sa...

Urläcker tröja! Säker succé på kf ikväll (som jag kommer och lyssnar på)!

Anonym sa...

Samma kampanj som din röda iPod?
Tröjan är kalasfräck, jag säger som de andra! Vi kanske kunde göra en gemensam beställning? Något för Sveavägen? :-)

Flisan