måndag 14 maj 2007

Jourhavande vigselförrättare


I lördags hände något ovanligt.

Satt på bussen med E, påväg ut till vårröjningen hos svärfar. Mobilen ringde. Det var en av de kloka kollegorna i "motståndarlaget".

Det stod ett stort följe människor med ett brudpar som skulle gifta sig i spetsen, vid kommunhuset. Emellertid hade deras vigselförrättare uteblivit. Hade vi någon? Jag bläddrade i skallen, fyra kände jag till varav jag visste att en var i Skåne och en annan sannolikt i Dalarna.

Jag lämnade en räcka telefonnummer. Senare på eftermiddagen kom ett mess, "Christer är en pärla", stod det.

Och det är han.

I det här fallet för att han hade kastat sig i bilen för att viga de giftaslystna bara tio minuter senare. På ett glatt och trevligt vis!

1 kommentar:

Nathalie Sundesten Landin sa...

Vid nästa kris känner du fem - jag är vigselförrättare också :-)
/Nathalie