måndag 21 maj 2007

Jonas pappa är INTE försvunnen

Jag vet. Det börjar lika stalking. Jag ska nämligen skriva om författaren Jonas Hassem Khemiri. Igen.

Han har varit i Js skola idag och gjort succé. Alla ettor och tvåor fick lyssna till honom i aulan. Han beskrev sin relation till språket, skapandet och Lasermannens Sverige. Om innehållet i sina böcker och den kritikerrosade pjäsen Invasion. Och han hann med att driva lite med rassarna i allmänhet och Bert Karlsson i synnerhet. Han rev ned jubel och applåder.

-Pratade du med honom, frågar jag J.
-Ja, svarar J. Jag sa att jag läst hans böcker och att jag tycker han är grymt bra, att språkbehandlingen är fenomenal. Och så frågade jag honom om hans pappa verkligen är försvunnen, på riktigt.

-Vad svarade han, undrar jag.

Nej, hade han svarat med ett snett leende. Han är inte försvunnen.


Så nu har jag bestämt mig. Jag fick styrelsens uppdrag tidigare ikväll att klura på någon intressant föredragshållare till den årligt återkommande Politiska sommarskolan som arrangeras i augusti på Lillsveds folkhögskola. Hoppas Khemiri kan och vill.

1 kommentar:

Anonym sa...

HUR ANMÄLER MAN SIG..?

:-)

Flisan