onsdag 16 maj 2007

Trummor


Jag gillar trummor. Taktgivare. Markörer. Farthållare. Mest för att de är medryckande om de spelar som de ska.

Att som idag få en timme över på stan och kravlöst kika runt, är lyx. När det dessutom grönskar i Stockholm och solen skiner är det lyx med guldkant.

Och med de bästa trummorna jag vet i hörlurarna.., en känsla av osårbarhet.

Därför har två alster fått loopa i iPoden idag
1. Anne-Lie Rydés tolkning av “Deirdres samba” (Vreeswijks)
2. Halvvägs till havet med Mr Lundell

Helt magnifikt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lundells "Halvvägs till havet" är en riktigt, riktigt bra låt. Hela Xavante-skivan är faktiskt fantastisk
!

Anonym sa...

Glöm aldrig Rom i Regnet, och framförallt inte att det alltså inte handlar om staden Rom, utan drycken, som görs på sockerrör.

Trots sin barlast är Lundell rätt opolitisk.

jai sa...

Hi there,

Offer: link exchange

- Free word/picture (small picture/pixel) advertising of your blog
- Gain rangking/rating
- Increase traffic to your blog
- Win-win situation

How?

- put my link/picture at your blog, i'll put yours at my blog (recommended)
- Technorati Fav. (recommended)

http://menarique.blogspot.com/2006/12/link-exchange.html

http://menarique.blogspot.com

Annika Andersson Ribbing sa...

Jag håller med er båda.. Om Xavante och Rom.
När det gäller L och politiken invänder jag starkt. För mig är han väldigt politisk.

Undrar när min faiblesse ska blekna.. men det händer liksom inte. Varje dag en liten snutt, annars är det något som fattas.

Idag vill jag höra något vårligt, förväntansfullt.. "Ute på vägen" kanske.

A