måndag 22 september 2008

Andra sidan av myntet


SvDs Göran Eriksson skriver en smått intressant analys, "Lågkonjunkturen halmstrå för Borg" på kvällskvisten. Den summerar ned till att lågkonjunkturen ska vara alliansregeringens räddning i det kommande valet. Det baseras på att moderaterna i en nylig Synovate gavs högre förtroendesiffror än oppositionen när det handlar om ekonomi och sysselsättning.

Men andra sidan av myntet innebär att arbetslösheten ökar och därmed stundar en kärvande ekonomi. Det är reptrick i den högre skolan att framstå som framgångsrika i dessa frågor när statistiken talar ett annat språk. Och om lösningen på den ekvationen heter hänvisning till lågkonjunkturen blir repliken självfallet att de första årens uppgång av jobb isåfall är lika konjunkturrelaterade och inte ett resultat av alliansens politik.

Ett klent halmstrå får man säga.

(Bilden kommer från fotoakuten.se).

5 kommentarer:

Jan Håkan Dahlström sa...

Hej!

Jag undrar bara var du har köpt bilden?

Det är nämligen jag som har upphovsrätten till bilden!.nu

Annika Andersson Ribbing sa...

Hej!
Har tagit bort din bild och ersatt med annan.


Mvh
Annika

Jan Håkan Dahlström sa...

Men du har haft den sedan den 22 september 2008!

Hur har du tänkt ersätta mig?

Jan Håkan Dahlström sa...

Eftersom du inte hör av dig överlåter jag fallet till Svenska Fotografers Förbunds chefsjurist!

Annika Andersson Ribbing sa...

Hej!
Skriv ett mail till mig med dina anspråk så kan jag ersätta dig. Jag är på semester men återkommer på måndag i nästa vecka.

annika.andersson@varmdo.se


Annika