tisdag 16 september 2008

En annan kväll


Det har varit otroligt mycket politik på sistone. Och FRA. Och bloggläsande.
Och bloggskrivande.

Bakom bloggkulissen finns det mycket att fundera på bortanför de gängse tankebanorna. E är hemma med öroninflammation och med två nätter med rapsodisk sömn blir tankarna mosiga. Ändå. När kollegan Malin W testar sina röstresurser på kontoret kring lunchen i rummet intill mig, en slinga ur Annie Lennox "Into the west", så försvinner tankegröten all världens väg. Hon ska sjunga på svärfars begravning om några dagar.

Livets förgänglighet känns åter nära.

Så jag skriver inget inlägg ikväll om dagens FRA-protester, riksdagens öppnande. Eller att kommunkansliet nu tycks leva helt utan politisk ledning. Den nytillträdde kommunstyrelseordföranden har åkt på semester. Inte skriver jag heller om den upprörande uppgiften att gymnasiebeslutet i förra veckan närmast ser ut att vara en upprepning av hanteringen från i våras. Mittenpartierna står inte bakom beslutet. M-välde igen.

Nej. Jag gosar med E. Dricker en stor kopp nybryggt te och dyker ned under filten. På fyran lär det komma en ny kriminalserie eller något liknande med Eva Röse. Som jag gillar!

(Bilden är från Timrå)

Inga kommentarer: