tisdag 23 september 2008

Dåliga nyheter

Har läst husorganet på kvällskvisten. Den lokala varianten som kommer en gång i veckan. Den känns som ett temanummer över totalt ledningshaveri i vår kommun. Så tänkte jag skriva någon rad om varje nyhet för att exemplifiera vad jag menar. Strax innan jag ska börja så scannar jag av de lokala bloggarna. Och finner att Malin redan skrivit "mitt" inlägg.

Så istället använder jag ytterligare några rader till att fördjupa mig i nyheten på sid. 40 i tidningen. Där får vi veta det som somliga av oss hört mer inofficiellt tidigare. Att det är fara å färde för Gustavsbergs största arbetsplats. Den gamla fabriken. Jag har ju skrivit om det förut. De vill bygga en ny fabrik och flytta produktionen inom kommunen.

Vi har tagit upp frågan upprepade gånger. Och fått löfte att frågan ska ges högsta prioritet. Döm om min förvåning när ordföranden Samhällstekniska nämnden i tidningen låter meddela att det kommer ta "minst fem år innan det är klart" (planarbetet alltså) (Tyvärr finns inte intervjun med Peter Frej (m) på nätet). Den som är lite initierad förstår att detta innebär en avveckling av fabrikens verksamhet med en utlandsflytt som konsekvens. Skärpning - nu!

Inga kommentarer: